So Sweet
So Sweet is een Foodtech start-up die een nieuwe generatie zoete ingrediënten ontwikkelt uit plantaardige eiwitten, geëxtraheerd door middel van een innovatieve technologie. Deze eiwitten zijn zoeter dan suiker, maar hebben geen invloed op de bloedsuikerspiegel of det microbiota. Ze zijn bedoeld om suiker en calorieën te verminderen en zo gezondere en duurzamere producten aan te bieden.
Het doel van So Sweet is om het potentieel van eiwitten te onthullen als alternatief voor synthetische suikers en zoetstoffen, die veel gebruikt worden in de voedingsindustrie. Met haar B2B-positionering als "ingredientenleverancier" streeft So Sweet ernaar een Europese leider te worden op het gebied van zoete eiwitten.
So Sweet wordt geleid door drie oprichters, die allemaal over complementaire expertise beschikken, waardoor zowel technische, financiële als commerciële onderwerpen worden gedekt – essentieel voor de groei van het bedrijf. Twee van de drie oprichters hebben bovendien meerdere jaren in verschillende West-Afrikaanse landen gewoond en gewerkt. De drijvende kracht tussen Maveric Blind, Cyril Normand en Amaury Degouy is gebaseerd op wederzijds vertrouwen, gezamenlijke successen en een gedeelde visie. Hun samenwerking is gebaseerd op gedeelde kernwaarden, die een solide basis vormen voor verstandige beslissingen en de realisatie van hun ondernemingsambities.
"De motivatie van de medeoprichters van So Sweet ligt in hun wens om de voedingsindustrie te transformeren door een alternatief te bieden voor synthetische suikers en zoetstoffen, dankzij plantaardige eiwitten, en tegelijkertijd milieu- en volksgezondheidsuitdagingen aan te pakken. Hun benadering wordt ook gedreven door persoonlijke ambities om een positieve impact te hebben en betekenis te geven aan hun professionele loopbaan. Met de steun van de SHINJU-projectoproep kan So Sweet zijn R&D-programma versnellen om de markt te betreden."